Friday, February 09, 2007

Servis kereta....

Saya pi servis kereta saya pagi tadi di Proton Edar, Kolombong...sudah buat appointment dari hari Sabtu lalu lagi....Cek2 tu kereta, mau kena major service sudah sebab sudah 44000 KM lebih da..lagipun sudah 2 tahun lebih juga tu kereta ba...Selama ni saya buat general service saja jadi first time la ni buat major service.....Awal pagi jam 8.30am saya pi antar di sana, jam 5.30pm tadi baru saya amik, ikut kereta kakak saya tapi my mom yang drive la...Nokotigog my heart sekali dia kasi bil...wow!! RM 881.72....

Untuk major service ja 600 lebih baitu..tapi ngam2 tu power window saya pun rosak ba...Jadi saya memang ada minta bikin...kena juga saya 200 lebih jadi itulah tu total dia mau hampir-hampir 900. Terus saya bayar pakai kredit kad then saya pulang la....Mama saya yang drive kereta kakak saya tu...

Kadang-kadang terfikir juga saya, memang senang hatilah kan naik kereta pi sana pi sini tapi bila sebut pasal maintenance...memang susah juga mau korek duit sana sini mau bayar..Tapi inda apa lah...terpaksalah mau work hard ni mau cari duit lebih...
Anyway...kereta saya memang sangat saya sayang sebab inilah memang kereta yang saya idam-idamkan sejak dari sekolah lagi dulu...That's why la saya punya first car is my dream car....Wira Aeroback...colour: Red...

Saya harap nasib saya semakin baik dari hari ke hari la...Hehe...Same to all of you jugalah...Good luck juga untuk kamurang semua..k...

0 comments: