Friday, February 09, 2007

Projek Terbaru - Krismas

Hi....mmm..actually, dalam masa satu minggu ni, saya sangat sibuk dengan bermacam-macam kerja..Nasib jak saya dapat kuar juga malam-malam untuk melepaskan tekanan....Oh ya semalam saya pi di Pusakag, kasi kawan si Usal pi rakam lagu versi Kadazan dia..Asal tu lagu tajuk dia "Sinduol Ginawoku", iaitu dalam bahasa Dusun tapi sudah kena translate pi bahasa Kadazan...jadilah ia "Sinduo Ginavoku"...Okey jugalah proses rakaman semalam, cuma, macam masih teragak-agak dengan sebutan dan pembahagian sukukata...maklumlah lagu yang kena translate, kan...
Mmm....lagu Krismas untuk Usal saya sudah lama kasi siap, cuma sekarang kena tunggu adik saya, Ian, balik Sabah dulu...ni hari dia sampai sini KK ni...saya mau minta tolong adik saya buat music arrangement untuk lagu Krismas si Usal tu, then, barulah boleh hantar tu demo yang cantik sikit untuk bikin minus one dan proses rakaman untuk studio...Saya tidak taulah si Usal mau pi rakam di mana..Pusakag atau D'EQ..mana-mana dialah..yang penting saya sudah bikin lagu tu untuk dia....Sibuk-sibuk cerita pasal si Usal saja ni....nanti kena gosip lagi oleh si YaN...haha!!! Bukanlah apa, tapi kami dua si Usal ni kan best friend..macam adik beradik da...itulah pasal apa-apa aktiviti dia...saya pi juga menyelit di situ..Haha!!!
Sekarang ni, selain mau bikin music arrangement untuk lagu Krismas si Usal tu, projek terkini saya sekarang ialah saya tengah dalam proses menyiapkan lagu Krismas untuk diri saya sendiri...Konsep lagu ni biasalah...mestilah R & B..hehe...tapi mungkin juga lebih menjurus ke arah gospel sikit....Kalau dulu si Usal punya konsep lebih kepada "joy & meriah" tapi saya punya ni saya ingat saya akan arrange ni lagu jadi lebih gospel sikit...Harap-harap semuanya okey dan saya dapat rakam lagu ni untuk hantar pi RTM dalam bulan 12 nanti....Sekarang ni, itu jaklah perancangan jangka pendek saya...bikin lagu, rakam dan hantar pi Sabah VFM...untuk projek yang lebih besar...nantilah palan-palan...sebab nanti kalau terlampau kelam kabut nanti apa-apa pun semua tidak jadi, kan.....
Nantilah saya akan post juga lirik lagu Krismas saya nanti kalau sudah siap....k....

0 comments: