Friday, February 09, 2007

Isu undi diri sendiri....

Mmm....hari ni oleh kerana terlampau 'free' (haha! tidak banyak customer ba!), saya pun melilau la di blog sana blog sini...hehe...Jadi saya masuk si Mark punya blog...lama saya inda masuk sebab gara-gara blog dia tu !@#$%^& saya pun tidak tau apa kejadian...Sudah si Mark explain baitu tapi bukan juga saya faham...Hahaha!!!
Lepas saya baca yang dia (Mark) post..ba banyak pula tu saya punya nama dan tajuk lagu saya terselit situ...Thankslah Mark for all the compliments....Kalau ko suka tu lagu nanti saya kasi ko satu copy k...Harga dia? Mmmm...ko blanja ja saya minum la kie...Hehe....
Saya teringat tentang satu post saya dulu yang mengatakan bahawa ada suara-suara sumbang yang cakap lagu saya dapat no. 1 carta disebabkan oleh "isu undi sendiri"....Saya tidak sangka pula benda tu menarik perhatian si Mark sampai dia bagi komen tentang tu hal...Thanks Mark...saya setuju dengan semua yang ko cakap tu....
Sebenarnya, kejadiannya begini...ada satu kawan ni ba...Dia ni kan kununnya banyak kawan dia DJ la...Jadi, time saya bagitau dia yang lagu saya naik no. 1 (yang kali pertama saya no. 1), dia senyum2 kambing jak..then..dia cakap..."Baguslah baitu"....Jadi saya pun diam-diam ja la...Mana pula saya sangka secara tiba-tiba dia cakap sama saya kan..."Alah ko mo tau San, ada satu DJ tu saya jumpa tadi saya tanya-tanyalah pasal tu carta Kadazan....Tu DJ cakap dia tidak tau sebab DJ Denis Primus yang handle tu rancangan...Terus tu DJ cakap lagi...Alah, tu carta Kadazan tu tipu saja baitu...semua pun undi sendiri ja....."
Itu kawan explainlah sama saya yang nombor-nombor telefon orang yang mengundi tu bole kena monitor di sana RTM, jadi KONON2NYA nombor yang sama saja kunun yang mengundi tu lagu yang dapat no. 1...Bermakna, indirectly dia cakap saya ni undi sampai abis duit la supaya lagu saya no. 1...Dalam hati saya time tu, saya bilang "Silaka punya pren...kalau pun la tu DJ bilang gitu sama dia, nanti2 lah ba dia cakap..ini...terus dia cakap sejurus selepas saya cakap lagu saya dapat no. 1". Hati saya tertanya-tanya ba, dia ni jealous ka sebab lagu saya di atas...? Sebab bagi saya, sebagai kawan kan, kadang-kadang kita kena bagi juga ba compliment sama kawan kita...Kalau pun mau komen kan..bukan juga saya tidak mau terima, cuma, tengok tempat dan tengok masa la ba kan.....Pada ketika yang saya kestau dia tentang saya no. 1 tu punyalah hati saya berbunga-bunga happy...bila dia cakap gitu...trus layu saya.....Padahal, saya ni punyalah ba support dia punya kerjaya...Biarpun sampai tengah malam saya sanggup bersengkang mata dan balik kena marah lagi mummy saya sebab balik lambat...hanya untuk support kerjaya dia....Mmmm...tapi tidak apalah semua tu...oleh kerana saya sudah anggap dia macam saudara saya sendiri, saya rela saja la....Pandai-pandailah dia mau fikir kan yang bukan semua yang dia cakap tu saya bole terima...Anyway, bukan juga saya inda pernah buat salah sama dia kan...Jadi, tidak pa la.....
Mmm...sama kawan-kawan yang sudi juga baitu mengundi lagu saya...saya ucap terima kasih lah banyak-banyak.....Jasa baik dan habis duit kamu itu tidak mungkin dapat saya balas...saya hanya mampu berjanji akan buat yang terbaik dan sekali sekala tu bole juga saya belanja "aramaitii"...Hehe...Mmm...Jangan marah saya pakai term aramaitii ni...sebab saya memang maksudkan aramaitii ni minum2....Hahaha....
P/s: Kalau ahli politik, time pilihanraya...dorang pernah undi orang lain ka? Tepuk dada tanya selera la.....Undian terbuka pada semua kan...jadi setiap orang ada hak masing-masing....
Sori kalau ada yang terasa..terutama tu kawan yang saya umpat tu...sori la k pren...saya bukan mau jatuhkan kau sebab saya teda tulis pun nama ko atau identiti ko sini...saya cuma lepas geram jak...Tapi, u know very well kan....perkara ni da settle....

0 comments: