Friday, February 09, 2007

Glenn Fredly n Danny F. Malinggi

Hari ni, saya pi lawat si GiDoNg punya blog then..dia ada tulis tentang lagu-lagu yang dia upload tu..Jadi kunun2 nya saya pun mau pi donlod la juga....Saya pi lawat blog dia di multiply then saya pilih2 lah apa lagu yang saya mau tu...Tiba-tiba saya nampak dalam playlist dia yang semuanya lagu-lagu rohani...saya nampak ni lagu "Kerinduanku" yang dinyanyikan oleh Glenn...Lama sudah saya tidak dengar lagu ni...Dulu-dulu saya selalu juga nyanyi ni lagu time saya masi aktif di St. Peter's Catholic Church di Kunak dulu...Tapi semenjak dua menjak ni macam jajal sudah saya ni...Hehe...Jadi, pa lagi saya pun pi donlod la tu lagu tu....
Bila sudah siap donlod kan...saya dengar la....saya dengar kan suara si Glenn ni macam familiar ja..tapi mula-mula tu saya ingat memang lah ba familiar sebab dia kan famous...Tapi macam ada sesuatu yang membuatkan saya macam sangat serasi dengan ni lenggokan suara dan ni tone suara....Tangah-tengah saya bingung2 fikir tu kan...tiba-tiba my mom datang pi belakang saya then dia cakap...."Siapa nyanyi tu? Lagu baru si Danny kaitu?" Terus saya ketawa la terbahak-bahak....baru saya tau siapa punya suara yang sama betul sama si Glenn ni...Si Danny F. Malinggi pula...Hahaha.....
Saya tidak tau la berapa banyak orang yang setuju dan berapa banyak yang inda setuju tapi bagi sayalah kan....suara si Danny FM ni memang sesuai dengan jiwa saya...That's why, hari2 saya pasang lagu dia di kedai saya ni...sampai hafal sudah tu lima-lima lagu dia...Haha....Ada orang inda minat cara si Danny FM nyanyi sebab taulah ba kan lenggok2 R&B nya tu ada orang yang inda tahan dengar...Tapi, bagi saya kan...saya sangat suka sebab jiwa saya sendiri macam tu...Saya suka dengar lagu R&B dan nyanyi lagu R&B....Macam lagu "The Untitled Life" yang si Defoo nyanyi tu (clipnya ada di www.d-eq.com), betul-betul meremangkan bulu2 yang ada....Hahaha.....Itulah pasal kan...saya mati-mati mau buat balik semua lagu saya yang sudah kena rakam di RTM tu hari sebab tu R&B spitrit sudah lari ba...sedangkan sepatutnya lagu2 yang saya buat tu walaupun bukan 100% tapi saya ingat dalam 70% sepatutnya ada jiwa R&B......
Haha...tadi sms la kunun si Danny saya bilang ni lagu si Glenn nyanyi sama betul sama suara dia...Hehe..Bila dia balas dia ketawa-ketawa saja....Bangga la tu!!! Haha...tapi, memang betullah ba Dan!! Ba, gud luck lah sama ko k Dan....semoga ko berjaya dalam apa jak yang ko buat......
P/s: Oh ya kalau kamurang mau dengar tu lagu "Kerinduanku" oleh Franky Sihombing feat. Glenn Fredly boleh cek di http://didieaj.multiply.com/music/item/17

1 comments:

Anonymous said...

Interesting to know.